Domowy sos / przecier pomidorowy

IMG_0098Jest sezon na pomidory, które zresztą uwielbiam, więc warto wykorzystać go do stworzenia własnego, pysznego sosu lub przecieru pomidorowego. Jest dużo zdrowszy i smaczniejszy niż ten ze sklepu i nie jest trudno go zrobić. Można potem wykorzystać go do zup, sosów, leczo albo spasteryzować i cieszyć się nim w zimie. A ten zapach świeżych pomidorów z czosnkiem… unoszący się podczas gotowania umila i wynagradza cały trud przygotowań. Zdecydowanie polecam.

SKŁADNIKI:
Duuużo pomidorów
cebula
czosnek
troszkę oliwy lub oleju do smażenia
zioła
sól, pieprz, papryka czerwona… (co kto lubi)
trochę czasu i cierpliwości

WYKONANIE:
Pomidory lekko nacinamy, sparzamy wrzątkiem i obieramy ze skórki. (Ja nacięte pomidory po prostu wkładam na chwilę do wrzątku). Odkrawamy szypułki (niektórzy pozbywają się też nasion, ja nie), kroimy na mniejsze części i do garnka. Cebulę i czosnek kroimy i smażymy, dodajemy do pomidorów. Wszystko razem gotujemy aż pomidory zmiękną i zaczną się rozpadać, blenderujemy wszystko. Można jeszcze pogotować, żeby sos się odrobinę zagęścił, doprawiamy, tak jak lubimy i gotowe.
Zajadamy się od razu,  pasteryzujemy lub mrozimy i zajadamy się w zimie.
Ja część zamroziłam, a część wykorzystałam jako sos do omleta (przepis tutaj), placków ziemniaczano-warzywnych i spaghetti.

Leave a comment