Zdrowe placki ziemniaczane

Tradycyjne placki ziemniaczane kojarzą mi się z dużą ilością tłuszczu i w konsekwencji niestrawnością. Jednak nie da się zaprzeczyć, że bardzo dobrze smakują, zwłaszcza jeśli zrobimy je z młodych ziemniaków. Postanowiłam więc zrobić placki, które będą zarówno pyszne, jak i zdrowe, a zarazem lekkostrawne i nadające się do zjedzenia nawet dla małych dzieci. (Mój dwuletni syn wcinał, aż miło 🙂 Postanowiłam dodać do nich także warzyw i polać je sosem pomidorowym (własnej produkcji, przepis znajdziecie tutaj) zmieszanym z mięsem mielonym. Placki smażyłam bez tłuszczu, dzięki czemu powstał pełnowartościowy, lekkostrawny i przepyszny obiad dla całej rodziny. Spróbujcie sami. Pycha:)

SKŁADNIKI:
mała cukinia
1 duża cebula
1 duża marchewka
kilka ziemniaków
2 jajka
2-3 łyżki mąki
sól, pieprz, inne przyprawy wedle uznania

WYKONANIE:
Wszystkie warzywa obrać i zetrzeć na tarce, a najlepiej użyć odpowiedniego narzędzia kuchennego, które zrobi to za nas:) Zmieszać, dodać soli i zostawić na ok 15-30 min, aż odcieknie woda. Wodę wylać, dodać 2 jaja, mąkęIMG_0100 i resztę przypraw. Smażyć na teflonowej patelni bez tłuszczu, ewentualnie z odrobiną oleju. Najlepiej rozsmarowywać bardzo cienkie placuszki i smażyć na małym ogniu. Podawać z sosem pomidorowym, jogurtem naturalnym (przepis na domowy jogurt znajdziecie tu) lub jeść same. Też są pyszne. Smacznego!

Leave a comment