Błyskawiczny domowy majonez

Jako dodatek do sałatki z tuńczykiem

Jako dodatek do sałatki z tuńczykiem

Rzadko jemy majonez, głównie tylko do sałatek, które bez niego nie smakują tak dobrze. Ostatnio zamiast kupować majonez postanowić go zrobić. Wyszedł idealny: kremowy, delikatny, wyrazisty w smaku i po prostu pyszny. Robi się go błyskawicznie, parę ruchów blenderem i gotowe. Nigdy więcej nie sięgnę po gotowy majonez ze sklepu. Spróbujcie sami. Zainspirowałam się tym przepisem, choć ja go trochę zmodyfikowałam.

SKŁADNIKI:
1 szklanka oleju
1 jajo
1-2 łyżeczki musztardy
1/3 łyżeczka soli
trochę pieprzu
1 łyżeczka octu
blender – obowiązkowo

Przyprawy i dodatki można dodawać według potrzeb i własnych upodobań, eksperymentując, aż trafi się na ten idealny, “swój” smak majonezu.

WYKONANIE:

Do wysokiego naczynia dajemy sparzone wcześniej jajo (nie chcemy przecież zatruć siebie i rodziny), dodajemy resztę składników. (Jajo ma być na dole). Wkładamy blender, tak aby końcówka miksująca była na samym dole zamoczona w jaju i miksujemy. Po kilku(nastu) sekundach jajo zmienia się nam w białą maź (majonez) i wtedy możemy powoli podnosić blender i dokładnie wymieszać wszystko. Po około 2 minutach majonez jest gotowy. Mój na początku wyszedł odrobinę za gęsty, więc dodałam do niego łyżkę ciepłej wody. Teraz jest idealny.

Podobno (nie sprawdzałam sama), jeśli majonez nie wyjdzie bo np. nie zmiksowaliśmy dokładnie jaja, można go uratować dodając drugie jajo i znów zaczynając blenderowanie od niego.

Leave a comment